Gode rotaryvenner

Det er kort tid til yrkesmessen skal gjennomføres – dagen er 26. januar og det 52. arrangementet i klubbens historie åpnes av ordføreren på Asker videregående skole.

Legg merke til at møtet på mandag kommende (19. januar) begynner kl. 19 og ikke 18.30.

Det skyldes at foredragsholderen Maria Amelie kommer direkte fra Gardermoen og innkommende fly. Ikke uventet heter innlegget hennes Ulovlig norsk – svært aktuelt også i disse dager. Johnny er ansvarlig for dagens 3 minutter.

På mandagens møte delte Leiv-Magne tanker om hilsenen Godt Nytt År og reflekterte over hvordan vi ser og hjelper våre medmennesker utover det å hilse dem.  «Å bli sett» er en presis og meningsbærende formulering om hvordan hver og en av oss opplever å bety noe for andre og i seg selv. Godt å bli minnet på slike grunnleggende forhold – som selvsagt også er viktige for opplevelsen av vårt samvær i klubben.

Morten Brandt fra Euro Business School delte av sine mange erfaringer om hva som skal til for å lykkes – og mente at suksess både henger sammen med flaks og dyktighet, men nok mest det siste. Han la vekt på 6 kjennetegn som bidrar til suksess: ambisjoner, selvdisiplin, «smartness», prioriteringer, energinivå og stolthet/ydmykhet og illustrerte budskapet sitt med mange ulike historier. Dessuten gjennomførte han små praktiske øvelser som viste hvordan vi setter oss fast i vaner som nok kan utfordres.

God uke til dere alle fra Tone