Gode rotaryvenner

Heldigvis går det mot lysere tider! Opplyst blir vi også ved de ukentlige møtene i klubben, denne siste gangen handlet det om likheter / forskjeller mellom svensker og nordmenn.

Det var ekspedisjonssjef Anne Lund som reflekterte over dette tema og ettersom hun har vært Norges ambassadør i Sverige og attpåtil er gift med en svenske, hadde hun mye å fortelle om. Det er interessant at to så nærliggende land er bærere av relativt forskjellige kulturer. Heldigvis har vi nå evnet å leve i fred og fordragelighet, hvilket ikke er tilfelle for mange andre naboland rundt om i verden. I sin treminutter snakket Lars om den mye omtalte «slutten» på oljealderen og hvordan omstillinger kan bidra til at ny kunnskap videreføres til nye bransjer. Godt at Statoil i denne uka også har fått en konsernsjef Eldar Sætre som formidler at han er opptatt av å følge opp omstillingen på alle måter.

På mandag skal vi ha et gjensyn med ordføreren som skal snakke om Asker på vei mot fremtiden. Så da blir du helt oppdatert på det lokale plan! Helge skal holde treminuttern. Snart er det jubileumsfest også – sett et stor kryss ved mandag 16. mars! Dessuten er programmet for vårens møter snart ferdig – følg med på klubbens hjemmeside.

Vi sees!

Tone