Kjære Rotaryvenner,

Møtet denne dagen var et internmøte med lokale krefter.

Av klubbsaker informerte Njål om hjemmesiden som han nå utvikler spesielt for vår klubbinteressen var stor for å være med i testpanelet for piloten ..

3 minutter var ved Tore S som fortalte levende om inntrykk fra sin benk på Cafe Oskar i Vollen samt dro noen linjer fra tidlig oppvekst på Hvalstad og om gamle Asker kirke fra 1100 tallet og kirkebrannen i 1878. Kirken vi kjenner i dag ble bygget opp og var ferdig 1879. Otto Valstad bidro i arbeidet med å ta vare på kritiske komponenter fra den gamle kirken og han gjorde en stor innsats i utsmykningen ved seneste endring i 1930. Dette ble også kommentert av Fredrikke.

Vårt seneste medlem Børre Andreas hadde sin debut med et forrykende Egoforedrag om sitt liv og varierte yrkesmessige karriere innen olje-og gass. Med ulike ansvarsområder innen prosjektering, innkjøp og bygging av prosjekter i Aker Process Systems både for operatører på norsk sokkel og internasjonalt med prosess systemer og moduler.
Et sterkt lokalt engasjement innen frivillighet preger også vårt medlem, fra styreverv i Sem barnehage, Asker Skolekorps,arrangør av skoleturer til Polen og Auschwitz samt for tiden i styret i A/L Vestlia. Børre Andreas gav oss et nyttig og interessant innblikk i sitt daglige virke.

Dette er programposter som jeg mener er viktige for miljøet i klubben, hvor medlemmene byr på seg selv og viser åpenhet og villighet til å dele sin kunnskap og erfaringer. Her finner vi Rotarys verdier i praksis.