Dette møtet skulle vise seg å bli et interessant lokalt fotballmøte …

Bjørn Tangnes 3 minutt inneholdt tankevekkende og spenstige refleksjoner omkring fotball og hvorvidt han var interessert eller ikke – med temaer fra kampfiksing til store øyeblikk med hjemmelaget Ottestad fra tidlig barndom. Ikke helt det samme etter at dagens Ottestad lag gikk på en 10-2 smell i møtet med Asker sist fredag.

Hovedtemaet. Asker Fotball –ikke bare en fotballklubb.

var ved daglig leder i Asker Fotball Arne Knoph.

Det ble nært og nyttig for de fleste av oss – for Asker Fotball er ikke bare et fotballag med suksess i 3 div. ,men kanskje den viktigste organisasjon i Asker kommune i forhold til sosial aktivitet for barn og unge.

Klubben har et stort sosialt engasjement på flere nivåer med aktiviteter mot de yngste i et SFO opplegg, som har vært forbilde for flere andre klubber. De har etablert en fotballinje på Asker videregående som har sitt faste opplegg.

For de yngste asylantene på Hvalstad mottak har klubben organisert trening og det er også etablert et Gatelag som rekrutterer deltagere fra rus og alkohol miljøet.

Videre har Asker fotball utviklet verdens beste fotballag i sin kategori, nemlig Asker United – HVPU laget som har stor suksess.

Klubben har ellers inngått samarbeid med Lions i Asker og Asker kommune om prosjektet «Mitt valg» som har målsetning om å utvikle positiv og sosial adferd samt personlig vekst til hjelp for at barn og unge skal kunne ta selvstendige valg. «Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne».

Mottoet pryder også 3 divisjonslagets spilledrakter.

All aktiviteten gjør også klubben til en talentfabrikk slik at unge talenter oppdages og får muligheter til på utvikle seg videre og kanskje mot en karriere. Nylig ble en av de unge talentene rekruttert til et av Europas storlag Juventus. At gutten også har en tilknytning til vår klubb gjennom Bofellesskapene og aktiviteten der synes vi er svært hyggelig.

Neste uke er det Peismøter og jeg ønsker alle komiteene lykke til med møtene og ser frem til gode løsninger og forslag til aktiviteter fremover.

Minner om Semiaden den 13.9 og ønsket om flere deltagere til arrangementet – muligheten vil by seg neste mandag også !

RD