Julemøtet ble en hyggelig opplevelse hvor klubbkomiteen virkelig hadde lagt seg i selen med pynting av lokalet og servering av variert og rikelige mengder  hjemmebakst ..

Programmet var ved egne krefter og ga oss innblikk i fire av våre medlemmers  egne erfaringer og opplevelser fra tidligere julefeiring ..

Per fortalte levende om sine inntrykk fra sin barndoms jul, om juleforberedelser og rutiner på Syverstad Gård samt om tradisjoner og familiesammenkomstene på julaften og i romjulen.

Bilde av gården malt av Otto Valstad i 1934

Arnfinn gav oss deretter et inntrykk av hovedstadsjul fra familiens hjem i Frognerveien med julekveldsfeiring med storfamilien på Skillebekk.

Glenn tok oss videre til juleopplevelser fra den store verden, til Chicago hvor familien var bosatt noen år. Selve julefeiringen foregikk med familie og slekt og ulikt vår tradisjon ble julestrømpene tømt og gavene delt ut første juledag ..

Mindor  avsluttet med inntrykk fra julen i Vadsø -52 hvor tilsendte julegaver var ødelagt under forsendelsen fra hovedstaden og juletreet ble improvisert med selvpyntet kosteskaft .. Han ga oss også et inntrykk fra Jul i Hvalstaddalen med Hulda og Arne Garborg og deres Tuften samt Rasmus Lølands triste jul ..

Mellom innslagene hadde vår Sølvgutt Kristian forberedt  julesanger som ble avsunget under kyndig ledelse.

Presidenten takket medlemmene for godt samarbeid og innsats i hans første Rotary halvår og vi ønsket hverandre God Jul og vel møtt til møtet 4.1.2016 !

RD