Klubbmøtet denne kvelden ble nok et møte etter presidentens smak – godt fremmøte hjemlige temaer og presentert av lokale krefter.

Geir`s 3 min ble en  spennende rundtur blant Vollen`s historiske spor. Fra det gamle Posthuset via Håkavika og gravstedet til en av Fridtjof Nansens hunder til Steinbrygga som har fått nytt liv. Selvikvillaen som nå er kystkultursenter og kjeglebanen som opprinnelig kom fra Nes er oppgradert og fortsatt kan benyttes. Maudbukta med synlige sviller fra byggingen av polarskipet Maud og avslutningsvis Vollen båtforening og de gamle sliskene som man plasserte båtene på etter opptak. Et innlegg preget av lokalt engasjement og i en kunstnerisk ramme.

Fjorden. Bildet tatt av Eyvind Wang. Se mer på Instagram: @kontobi

Hovedtemaet «Asker i bilder» stod fotografen Eyvind Wang for med en elegant fotoserie. Motivene var med fugler, tåke, landskap og mennesker. Det spesielle var at alle bildene var fra lokale deler av Asker og Vestmarka så gjenkjennelsen var stor. Bildene som var talende ble kommentert på en saklig og god måte og det var tydelig at fotografen stiller store krav til seg selv og motivene .. Foredraget ble svært godt mottatt av medlemmene og flere spørsmål både om motivvalg og fototekniske ble besvart på en forståelig måte.

RD