Kjære Rotary medlemmer,

Presidenten er veldig fornøyd med fremmøtet selv om det var i høstferien.!
Det var ingen fødselsdager denne uken, heller ingen gjester.
3  minutter ved Are Langmoen, en ekte Brummunddøl so fortalte om oppveksten og den magiske Marcello Haugen
Han påsto han ikke er overtroisk, men Marcellos overnaturlige evner har nok gjort stort inntrykk på en ung Brummunddøl.

Vårt nye medlem holdt sitt ego foredrag, selv om han hadde blitt noe feil informert var og trodde han skulle holde 3 minutter tro Bjørn til. Hangjorde en morsom vri på innlegget sitt, ego foredraget ble mer enn et tre minutter, og tre minutter ble hovedforedraget.
Bjørn er fra Plankebyen, og det er dessverre ikke mye av den artige  «Planke» dialekten igjen.
Bjørn har vært med på å utvikle mye av de enkle betalings løsningene vi har i dag, med kort, Køfri gjennom bommer osv.
(En liten historie til det. Jeg er stadig i Nice å besøker en bekjent. Konsollen i bilen var alltid full av mynter, og jeg skjønte fort hvorfor. De gamle kurvene du hiver penger oppi når du passere bommen. For tre år siden var konsollen tom for mynt. Han hadde fått passeringskort, men han måtte fortsatt stoppe å holde kortet inntil en leser! )
Bjørn store interesse er tydeligvis gamle jernbanevogner, og viste bilder fra de nostalgiske vognene fra 100 år tilbake, hvor en restaurant vogn var en restaurant.

Neste møte er det Sverre som holder 3 minutter, og hovedforedrag Norge i rommet ved Marianne Moen.

mvh  Per