Kjære Rotary medlemmer,

Presidenten ble kuppet og fikk ikke anledning til å annonsere ukens fødselsdager, uansett takk for fødselsdag sangen.
Leif-Magne minnet oss på julepakker, noe som jg er sikker på er de fineste julegavene vi i Rotary kan gi hvert år.

Terje var sporty å ta på seg 3 min. innlegget siden Jan ikke kunne.
Terje fortalte oss om et unikt vennskap og også resulterte i at en familien kom sammen igjen.
Takk skal du Terje.

Kveldens hovedforedragsholder var oberstløytnant  Tormod Heier som ga oss en unik god innsikt i maktbalanse og hvordan den vestlige verden og russerne tolker maktbalanse. Hvordan Europa ved EU og Nato har kommet veldig nært innpå den russiske sfære, og hvordan russerne etter vår mening prøver å beskytte sine interesser med makt.
Også litt foruroligende at Heier mener at vår forsvarsevne i dagens målestokk ikke er noe bedre enn aprildagene i 1940.

Ukens Asker navn var Vekta, et lite gårdsbruk langs Gamle Drammensveien mot grensen til Lier.

Neste mandag juleavslutning.

Mvh  Per