Kjære Rotary medlemmer

Et Rotary møte med mye kaker. Asker Produkt har beklaget det som skjedde sist mandag da vi ikke fikk kakene våre
Jeg har vært i møte med Asker Produkt i dag, og de vil gjerne ha oss som kunder. De vil gi Rotary 5% avslag på kakene, så vi får prøvesmake tilbudet.
Per Blichfeldts ide om å forære Jens Evensen jr en bok om Kystvakten, hvor medlemmene signerer i boken virker som slo godt an, og det var mange navn i boken i løpet av kvelden.
Kjell Fagerli holdt et innlegg om lading av el biler, det var nyttig og viktige opplysninger.

Kveldens foredragsholder var Sveinung Lunde, direktør på Bjørknes privatskole.
Sveinung trakk de lange linjene om hvordan Afrika ble kolonialisert, først av Portugisere og Spanjoler, deretter av Hollendere, Engelskmenn, Franskmenn, Tyskere, Italiener og ikke minst Belgia. En interessant fremstilling av hvordan stormaktene bare delte ting mellom seg uten å ta hensyn til kontinentets innbyggere.

Dagens Asker sted: Høyklopp, ligger langs Askere elven ved Wøyen

Neste møte er InterCity møte på Tofte, så er det vinaften på Torsdag gård den 27.03 kl. 19:00

Per