Kjære Rotary medlemmer

Dette var det siste ordinære Rotary møte, det er bare helt utrolig hvor fort dette året har gått.

Det var ingen fødselsdager sist uke.
Blerim minnet oss på sommerfesten som går av stablen den 12 juni på Torsdag gård. Etter anmelding går sikkert bra!

3 min var ved Asle, som fulgte linjen med de store oppfinnelsene igjennom tidene fra hjulet til dagens høyteknologi, men avsluttet med egen medbrakt fuglesang.

Dagens foredrag var av felt prest Flemming Jacobsen i kirkens felttjeneste i Asker.
Han holdt foredraget rundt to postulater; «det er vanskelig og være fattig i Asker» og «Det er flere fattige i Asker enn det man tror»
Han ga oss et innblikk i det arbeidet felt tjenesten i Asker utfører, og hvilken hjelpende hånd de gir til de menneskene som er kommet på skråplanet. De hjelpes med mat , klær, et sted å være, overnatting for de mest trengende.  Det var ord til ettertanke Flemming delte med oss.

I styremøte etter ordinært møte la Samfunns komiteen frem forslag til til kandidater til Ungdoms prisen.
Det var full enighet om at prisen går til Marte Valmsnes  og Ole Marius Bay for speiderarbeidet de gjør.
Prisen vil som vanlig bli delt ut på sommerfesten.

Kjell Narvestad gikk bort mandag den 22.05, 92 år gammel.

mvh Per