Klubbkomiteen hadde sørget for at vi ble møtt med et flott og julepyntet møterom. Her var det lagt opp til trivsel, kaffekos og julestemning. I

Fredrikke Hegnar von Ubisch
Foto: Mindor Hesthaug

nnledningsvis benyttet Geir Børresen anledningen til å takke klubbens medlemmer for en hyggelig hilsen til sin 75-årsdag den 16. november.

I kveldens treminutter ga Arnfinn Aulie oss gripende tanker knyttet til sin første Jul uten sin kjære og nå avdøde kone gjennom over 50 år.

Fredrikke Hegnar von Ubisch hadde påtatt seg oppgaven i å sette oss i ytterligere julestemning. Undet tittelen «Jul i Kunstnerdalen» ga hun oss en rekke eksempler på tradisjoner knyttet til forventninger, forberedelser og innholdet i julefeiringen. God mat og drikke av alle slag, var like selvfølgelig som total ro første juledag. Mye av det Fredrikke kunne vise til, er beskrevet i Asker Museums julehefte. Her har en rekke kunstnere bidratt med fortellinger og illustrasjoner.

Avslutningsvis fikk vi et svært hyggelig besøk av Østenstad kirkes barnekor som bidro med enda mer julestemning. Etter å ha fremført sine planlagte sanger, bisto koret klubbmedlemmene ved sammen med oss, å synge Deilig er jorden.

Vi ønsker hverandre alle, en vellykket og fredelig julefeiring.

Østenstad barnekor
foto: Mindor Hesthaug

Vi møtes igjen den 8. januar. Da er planen at vår «gjest» fra Lier RK Georg Thommesen, tas opp som medlem. En flott start på 2018.
Hovedforedraget den kvelden er det Trygve Eklund som står for. Tittelen er «Klimatro og klimaviten». Eklund er leder for «Klimarealistene» en partipolitisk uavhengig organisasjon for de som mener at klimaet domineres av naturlige variasjoner.
Vel møtt til en spennende start på et nytt år.

Glem ikke omleggingen til et mer rasjonelt vinlotteri!

For de som vil huske kvelden, se på videon under.