I samarbeid mellom Asker videregående skole og Asker Rotary Klubb, ble den årlige Yrkes- og utdanningsmessen arrangert den 22. januar. Litt usikre er vi, men vi mener at dette var den 54. gangen vi samarbeidet om dette svært populære og nyttige tiltaket. Alle ungdoms- og videregående skoler i Asker var invitert til informasjon om en rekke, aktuelle yrkes- og utdanningsalternativer. I tillegg til det praktiske ved planlegging og gjennomføring, bemannet våre medlemmer en rekke stands i samarbeid med yngre yrkesutøvere og ungdommer under utdanning. Messen ble åpnet av skolens rektor, vår president og komunens ordføret. Det er all grunn til å gratulere Yrkeskommiteen med Joar Kavli i spissen, med et meget vel gjennomført arrangement i samarbeid med resten av klubbens medlemmer.

På mandag den 29. er vi tilbake i våre vanlige lokaler på Thon Hotel Vettre. Kveldens hovedforedrag «Bilindustrien i fortid og nåtid» får vi ved mangeårig toppsjef i Ford Europa, Ingvard Sviggum.

Kveldens 3-minutter er det Per Fossum som står for.