Presidenten kunne ønske velkommen til et nytt møte med et spennende tema. Dette ved administrerende direktør i Norsk Tipping Åsne Havnelid. Hun fokuserte på Norsk Tipping og samfunnsansvar. Åsne Havnelid er diplomøkonom fra Handelshøyskolen BI. Hun har bekledd en imponerende rekke av lederstillinger på høyt nivå. Her nevnes i fleng, lærer i alpinsport og rektor ved Norsk Toppidrettsgymnas, daglig leder ved Toppidrettssenteret, assisterende toppidrettssjef, lederfunksjoner i SAS Braathens, direktør for Ski-VM i Oslo i 2011, generalsekretær i Norges Røde Kors, før hun i 2016 ble administrerende direktør i Norsk Tipping (NT).
Når Havnelids takke ja til Norsk Tipping, var det basert på et sosialpolitisk verdivalg. Hun fremholdt viktigheten av NTs monopolsituasjon som avgjørende for et kontrollert pengespillsystem i Norge. Nasjonal kontroll sikrer seriøsitet og kontrollerende tiltak for å motvirke spillavhengighet. Videre er det avgjørende at NTs overskudd utelukkende går til fellesskapet i form av humanitære tiltak, kultur og idrett. Vi takker Åsne Havnelid for et meget godt og tankevekkende foredrag.

I kveldens treminutter ga Nils Otto Holmen oss et innblikk i sine tanker om forurensning og fremtidsutsikter med spesiell fokus på plast.

Nesbru RK fyller i juni 40 år. Dette feires den 31. mai. Presidenten er invitert, men er på reise og kan dessverre ikke delta. Inngående president har heller ikke anledning. Hvem kan representere oss? Oppgaven ble annonsert i møtet. Ingen har meldt seg foreløpig.

Jan Rage takket klubbens medlemmer for oppmerksomheten han ble vist på 75-årsdagen den 25. april.

Den 14. mai møtes vi på bedriftsbesøk hos Varner.gruppen AS på Billingstad. Der møtes vi ferdig parkert kl. 1830.