Professor Anne Sverdrup-Thygeson ved Universitetet på Ås, sto for kveldens hovedinnslag. Hennes foredrag med tittelen «Små dyr med stor betydning» gå oss et meget interessant innblikk i insektenes betydning for livet på vår planet. De aller fleste insektene karakteriseres ved 6 bein, 4 vinger, 3 kroppsdeler og 2 antenner. Insektenes betydning for resirkulering, rydding, utvikling av naturlige produkter gjennom pollinering og frøspredning ble spesielt fremhevet. «Verden er så rik på små undere, men så fattige på dem som ser dem». Takk til Sverdrup Thygeson for et meget interessant og svært godt fremstilt foredrag.

I kveldens treminutter ga Tor Eivind Jenssen oss et innblikk i distriktes tiltak og planer for medlemsrekruttering. Disse er spesielt myntet på den store utfordringen som ligger i mangelen, på kvinner og yngre og yrkesaktive medlemmer.

I neste møte den 4. juni, får vi besøk av Sverre Larssen. Han vil snakke om «Naturen som opplevelseskilde». Larssen er nestor i Den Norske Turistforening hvor han har vært mangeårig leder for DNT Oslo og Omegn.

Are Langmoen står for kveldens treminutter.