Velg en side

Denne mandagen hadde vi besøk av mr. «One Call» Øistein Eriksen, tidligere forsker, grunder, leder og «filmstjerne» for teleselskapet One Call.
Han fortalte bl a om vanskeligheter med å skaffe kapital etter oppstart, profilering og kamp mot de store teleselskapene, samt oppkjøp og gjennombrudd i markedet bl a gjennom «utenkelige» tilbud som 120 gratis ringeminutter + 90 SMS.

Han hadde noen spissformulerte lærdommer:
-Det kan være nyttig å ikke skjønne hva man driver med.
– Ansett dedikerte mennesker med hull i CV’n.
– Konkurrer med de store som en av dem. De kan bli fornærmet og gjøre urasjonell ting.
– Bedre å bli sett enn likt. Markeds- føring uten krutt er bortkastet. Bedre å dominere
– Det går fint an å bygge et «love brand» med utgangspunkt i noe kjedelig.
– Vær opportunistisk langs en rød tråd: «høy kvalitet/lav pris»
– Grundere må sikre seg tidlig mot utvanning av eierandeler.
Mvh
Ivar