Hei alle Rotaryvenner.

Vi fortsetter fremover  å holde Rotarymøter på nett, via tjenesten Zoom.

Møtet 08.02 ble gjennomført via Zoom, og resultatet  av påloggingen, ble at i alt 34  fulgte møtet, der Dag Hareide snakket om sin nye bok: Mennesket og Teknomaktene og beskrev utfordringene ved den digitale verden vi har rundt oss og hvordan Google, Facebook og andre giganter samler ved kunstig intelligens informasjoner om oss og tilrettelegger for annonsering. Deres skremmende mål: Vi skal vite hva du ønsker deg og gi deg det før du ber om det!!!

Så håper vi at mange også forsøker seg å logge seg på førstkommende mandag.

Tore Skedsmo i Yrkeskomiteen har hatt kontakt med Asker Videregående Skole og har avtalt med Karriererådgiver at en leder fra skolen og et par elever skal logge seg på og fortelle litt om hvordan dagens elever velger yrke og utdannelse. Det skal bli spennende å høre om de mener at vår klubb med så lang erfaring med yrkesveiledning, fremdeles kan bistå  og gjøre en forskjell.

Per -Olav Oppdal er satt opp med 3-min. men han meldte seg ut i september 2020. Jeg har også en av de siste dagene mottatt utmelding fra Ingrid Rønning, som forståelig nok begrunner utmeldingen med flytting fra Asker. Hyggelig hvis en annen av dere føler dere kallet til å ta 3 min. Gi meg i så tilfelle helst beskjed på forhånd.

For å logge på, vennligst klikk på følgende lenke, og følg instruksjonene:

Meeting ID: 689 6842 4214

Passcode: 743412