Per, innkommende president, hadde i sin 3 minutter gjort seg tanker om Rotary, organisering og bruk av sentrale funksjoner i forholdet til klubbene. Kanskje har vi noen spennende innspill i vente …

Hovedprogrammet var to delt – RYLA seminaret ved Petter Bay Braathen og Ego foredrag ved vårt seneste medlem Lise Aarvold.
Først ut var vår RYLA representant Petter Bay Braathen som delte inntrykk fra seminaret som var arrangert av Oslo Rotary klubb og fant sted 8-10.April.
Petter takket klubben for et spennende og interessant seminar og han oppsummerte inntrykkene slik –
Pluss:
– Bra initiativ!, – Inspirerende deltakere og kursholdere, Noen veldig gode kursholdere, – Bra networking!
– Bra tema/fokus: selvledelse, ledelse og entreprenørskap, Fikk noen gode tips og tankevekkere.
Minus/forbedringspotensiale:
– Stor aldersspredning og overvekt av unge; De fleste uten jobberfaring og ledererfaring. Det ble derfor få gode diskusjoner.
– Enkelte kursholdere holdt det veldig overordnet, – Work shop’en var morsom, men ble litt «lett og leken».

Deretter slapp Lise til med et ærlig og spennende ego foredrag fra oppveksten i Mo i Rana området med familien, skolegang og etterhvert farmasistudier. Lise med familie etablerte Liseapotekene og driver selv nå to apotek bl.a på Slependen. Mange spørsmål etter foredraget tydet på stor interesse for det hun delte med oss. Vi gleder oss til å samarbeide videre med Lise.
RD

RYLA%20bilde%20kavalkade%20april%202016[1]           Liseapotekene 2016