Lakkerte skilt i Asker

Asker Rotary lager i samarbeid med Asker og Bærum Historielag 5 lakkerte skilt om historiske steder i Asker. Skiltene  forteller med tekst og bilde om historien til Asker Fødehjem, Drengsrud skole, Den gamle Telefonsentralen Alfheim 28, Furubakken på Hvalstad og Nordgård pensjonat bak Østre Asker gård. Prosjektet er støttet av Asker kommune og skal bidra til å fortelle om steder som har hatt vesentlig betydning for askersamfunnets utvikling.

Fra 2003 laget og monterte Asker Rotary 14 skilt i Asker sentrum. Skiltene ble laget med god hjelp av ressurspersoner, og forteller om sentrale bygninger og miljøer i Asker. Også disse skiltene ble finansiert av Asker Rotary med støtte fra Asker kommune. Hvis du vil vite mer, se Skiltprosjekt i Asker sentrum.