Kjære Rotary venner,

Presidenten er ikke helt inne i skoleferier og sommerferier da han verken har barn eller barnebarn i skolen.

Presidentens møte hadde ikke det helt store fremmøtet, men desto viktigere var de som møtte opp.

Nils Otto var kjempe sporty og tok 3 min på strak arm, og ga oss en grundig innføring i Maud prosjektet.

Hvordan de hevet vraket, og nå var i ferd med å flytte vraket over på spesialbygget lekter. Videre om utfordringene å bringe lekter med Maud trygt tilbake til Norge.

Presidenten holdt sin innsettelses tale, som ikke var på mer enn ca 30 minutter, noen korte tanker om Rotary.

Jeg vil senere komme tilbake til hva verdenspresident John Germ ønsker av oss Rotarianere og av klubben. Etter min mening synes jeg vi oppfyller noe av det han spør etter.

Videre satte jeg de fremmøtte på en liten prøve på å bli bedre kjent i Asker. Hvor i Asker er «Congo»?

Det kom også frem andre artige lokale stedsnavn som Børsen og Negerlandsbyen.

Neste møte 8 august er Peismøter.

Med hilsen Per Fossum