Program våren 2020

6.januar:Hvordan var norsk økonomi i 2019 og hvordan blir den i 2020? Ved Bjørn Stolpestad 3.min v/

13.januar: Egoforedrag ved Nina Dæhli og Bujar Shala

20.januar Privilegier, skyld og skam. Fortellinger om å være norsk i en globaliseringstid. Ved Elisabeth Oxfeldt, professor ved UIO og leder av prosjektet «ScanGuilt»‘

27.januar: Hva skjer egentlig med ditt elektriske avfall? – og visste du at det er det raskest voksende avfallsstrømmen på jordkloden? Ved kommunikasjonsdirektør i NORSIRK, Guro Kjørsvik Husby.

3.februar:»Snakk om fattigdom- om barn som, vokser opp i fattige familier. Ved prosjektleder i Kirkens Bymisjon, Kathrine Lønvik.

10.februar: Hval gård barnehage og betydningen av Hval gård har hatt for utviklingen av naturbarnehager og menn i barnehager i Norge og internasjonalt. Ved Anders Farstad, tidligere styrer av Hval Gård barnehage pluss stifter av foreningen MIB – Menn i barnehager.

17.februar Peisemøte

24.februar: «Fra regulering til frislipp; konsekvenser for apotekene- og for forbrukerne» Ved Jo Langmoen.

2.mars: «Høyreekstremisme» Ved Professor Tore Bjørgo PHS-Leder for senter ekstremismeforskning og høyreekstremisme.

9.mars: Vi har gjort store fremskritt innen kreftbehandling, men det er langt igjen. Gjennomgang av nye løsninger for kreftbehandling og hvilke nye behandlinger som vi håper på. Ved Christine Lager Nesje – Kreftforeningens distriktssjef i Oslo.

17. mars (tirsdag) Intercitymøte

23.mars Vinaften

30.mars:»Spillet om energiframtida». Tidl. departementsråd Elisabeth Berge i olje- og energidepartementet

6.april Ikke møte

13.april Ikke møte

20.april: Gjeld – hvordan vesten lurte seg selv. Ved daglig leder i Agrianaanalyse.

27.april: Silkeveiene- en reiseskildring ved Terje Reinertsen.

4.mai. Fra Drengsrud til Termowood- dette har jeg lært ved adm. dir Henning Thorsen i Termowood.

11.mai: Presentasjon av Nasjonalmuseet ved spesialrådgiver Per Odd Bakke

18.mai Dagsaktuelt tema til diskusjon i klubben.

25.mai Bedriftsbesøk

1.juni Ikke møte

8.juni Erfaring med nye Asker kommune etter sammenslåingen av Asker, Røyken og Hurum. Ved ordfører Lene Conradi.

15.juni Sommerfest med utdeling av ungdomsprisen.

22.juni Presidentskifte.