Gode rotaryvenner

Fra den internasjonale til den lokale scene: Takk for et godt besøkt rotarymøte der vi gjennom filmen «Asker før og nå» fikk se flotte bilder fra Askerbygda for 50 år siden og i dag.

Filmen dekket svært mange (om ikke alle) samfunnsområder og gir et godt og  tankevekkende bilde av hvordan Asker var og er, ikke minst fordi Aksel Smith Sinding som sto for filmingen for 50 år siden var et samfunnsengasjert menneske som så utover sin nåtid. Dette ble godt fulgt opp av filming og kommentarer fra dagens Asker ved klubbens medlem Lars Bull som fikk frem et nyansert bilde av Askerbygdas utvikling og endringene fram til i dag. Det er fint at Asker næringsråd med flere har finansiert dette prosjektet og at så mange personer så villig har stilt opp for å dele sine synspunkter og kunnskaper. Dermed  ligger det en oppgave og venter på  et tilsvarende initiativ om nye 50 år. Forhåpentligvis er funkisperlen Hvalstrand Bad like attraktiv og vakker da!

«Functionalism Hvalstrand bad» av Espen Solberg - Eget verk. Lisensiert under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Functionalism_Hvalstrand_bad.JPG#mediaviewer/File:Functionalism_Hvalstrand_bad.JPG

«Functionalism Hvalstrand bad» av Espen Solberg – Eget verk. Lisensiert under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Functionalism_Hvalstrand_bad.JPG#mediaviewer/File:Functionalism_Hvalstrand_bad.JPG

Per-Olav tok oss gjennom en fortettet presentasjon av de ulike IT-baserte ekspertsystemene fra de siste 40 årene frem til nå. Vi må si oss enig med Thomas Hylland Eriksen: «Tiden står stille – i rasende fart.» Åpenbart at utforming og tiltak endrer seg med stor kraft og hurtighet, og at vi må henge med!

Velkommen til neste mandag: Da skal vi treffe en ekte gründer fra Asker som nå også har åpnet en lokal fysisk butikk i Trekanten, nemlig Sverre Steensen og Enklere Liv. Jan Rage har tre-minuttern. 110 åringen Rotary lever videre i vår lokal klubb!

Mvh Tone