Gode rotaryvenner

60 årsjubileet ble feiret med tapas og vinsmaking på Torstad gård  mandag  16. mars (klubben ble chartret 15. april 1955). En godt forberedt festkomite hadde sørget for vakker oppdekking og luxus tapas. En inspirert Glenn ledet oss  gjennom opprinnelsen til ulike spanske viner og portvin til maten, og flere av oss fikk smaken for nye viner og bruken av disse. Inviterte gjester fra charterklubben Bærum, naboklubb Nesbru og assisterende guvernør delte festen, godord og gaver med oss, sistnevnte også med hilsen og gave fra distriktsguvernøren. Gavene er til poliopluss aksjonen.

Fra mitt ståsted så det ut som om gjestene koste seg med hverandre, maten og drikke, og at rammen for festen passet forsamlingen godt. Tusen takk til festkomiteen under sikker ledelse av Per E, og til Anders, Annik, Cato, Hans Ellef, Lars og Tore og Ivar for solid innsats som «sommeliere» og «sjauere»! Dessuten fikk mange trygg transport hjem gjennom maxitaxi ved avslutningen.

På kommende mandagen skal vi fornye bekjentskap med Harald og Robert gjennom mini egoforedrag. Anneli skal ha 3-minuttern. Som jeg sa på festen: de personlige bidragene er blant de jeg verdsetter høyt i klubbens møter.

I festens ånd avslutter jeg med et sitat fra Julia Child som er USAs mest kjente TV chef og matmor: «I was 32 when I started cooking, up until then, I just ate.»

Festlig hilsen fra Tone

Vinreferantet finnr du her Vinaften 2015