Kjære gode venner. Å beskrive Semiaden som arrangeres av Rotary klubbene i Asker sammen med NaKuHel er ikke lett. Og grunnen til det er at det er en ubeskrivelig vel organisert arrangement som arrangeres av frivillige gode Rotarianere og NaKuHel sjeler som gir av seg selv til beste for Asker samfunnet. Men ikke bare det fordi folk kommer fra Oslo, Drammen og mange steder fra regionen fordi de har hørt at dette er den store familiedagen. Det var en utrolig flott syn da folk strømmet inn mot Sem rett etter klokken 09 idag tidlig. Voksne, barn, dyr. Noen gående, syklende, med sine biler, barnevogner, rullestoler…. for en glede.
Danmarks ambassade fortalte meg at de har hørt om denne dagen og ønsket at å få meg seg denne store dagen. Og det er gode Rotarianere som sto fremst og tok imot folk smilende og veiledet dem videre for så virkelig å få med seg litt av den norske tradisjonen som er så enkel som å gå tur på en søndag. Idag ble turen for mange en annerledes tur med flotte poster. Det ble en folkevandring rundt Semsvannet der både små og store fikk en god opplevelse. Så JA vi fikk gjennomført en fin aktivitet som takket være Pål Smits og team sammen med alle de andre gode folkene ble meget vellykket. Til sist vil jeg takke vår guvernør Erik N. Kreyberg og vår assisterende guvernør region 4 Helle Kjørlaug og ikke minst vår folkekjære ordfører Lene Conradi for at de tok seg turen til Semiaden.