Sist mandag hadde vi besøk av Gro Nylander. Gro er en norsk lege og spesialist i fødselshjelp, kvinnesykdommer og medisinsk genetikk. Dr. Nylander er kjent over hele verden og har satt standarder innen sitt fag over hele verden. Men Dr. Nylander er også bestemor og etter en meget stor karriere så følte denne flotte bestemoren gi seg. Hun har så mye mer og gi. Og bestemte seg for å bli med i organisasjonen Besteforeldrenes klimaaksjon. Med sitt fantastiske foredrag om denne unike organisasjonen og de enkle aktivitetene de driver med bidrar dette til å øke engasjementet  i samfunnet vårt. Ikke minst de unge. Dr. Nylander har skrevet boka Barnebarn! Glede og alvor. En ting som jeg la merke til under dette besøket i klubben vår er at denne legen er brennende engasjert og sa følgende « mitt mål er at jeg skal kunne se barnebarna mine i øynene, uansett hvor ille klimaet blir , og si at jeg prøvde i alle fall».

Det er et meget aktuelt tema og samtidig noe vi alle må ta i største alvor. Vi må gjøre mer for kloden vår.

Denne mandagen kommer til å bli enda et flott foredrag. Da kommer dr. prof. Gunnar Breivik til klubben vår. Professor Breivik vil holde foredrag om Idrettens fremtid i et verdiperspektiv. Vi gleder oss og det er en ære å få slike autoriteter til å holde foredrag i vår klubb. Jeg håper på et godt oppmøte og ta gjerne med gjester.

Tre minutter`n er det ved vår Fredrikke V. Ubisch.

Vi sees på møtet.