Kjære Rotary venner. Sist mandag hadde vi besøk av professor i idrettsfilosofi  Gunnar Breivik. Professor Breivik snakket om idrettens fremtid i et verdi perspektiv. Det var spennende å høre dette foredraget og se dette fra en vitenskapsmanns perspektiv.
Denne søndagen er det FN dagen. FN ble opprettet den 24.10.1945. Samtidig er det en dag som er hjertesaken til Rotary. Poliodagen. Årets tema for Ending Polio er « One Day. One Focus: Ending Polio.».
Mens denne mandagen kommer dr. Wilhelm Sorteberg til oss og skal snakke om hjernen. Dr. Wilhelm Sorteberg bor i Asker og har forsket på hjernens blodgjennomstrømning. Sorteberg fikk tildelt Monrad Krohns hederspris for sin årelange forskning. Vi er så privilegerte i Asker Rotary klubb for vi har foredragsholdere som ærer oss med sine interessante foredrag. Vi gleder oss til mandag. Vel møtt og vi sees.