Kjære gode Rotary venner. Sist mandag hadde vi besøk av NRK journalisten Helene Sandvig bak programmet «HELENE sjekker inn – Bak kulissene. Vi gledet oss til til dette foredraget fra Helene som har klart å formidle det norske folk møtene med folk som har det vanskelig. Hun har klart å få oss til å se mennesket bak diagnosen. Og den egenskapen har ikke mange mennesker. Men Helene og teamet hennes på NRK klarte det. For øvrig siden 2016 har hun ledet programmet Helene sjekker inn på NRK. For programmet ble hun kåret til beste kvinnelige programleder under Gullruten og har i tillegg vært nominert i samme klasse under Gullruten 2017, publikumsprisen under Gullruten 2018 og beste programleder -nyhet, sport eller aktualitet under Gullruten 2021.

Denne mandagen er det bare å glede oss til INTERCITY møtet som skal foregå på THON Vettre Hotell fra kl. 18.30. Jeg håper mange av oss kan komme og bli kjent med andre Rotarianere.

Den neste nyheten er at vår Assisterende Guvernør i Region 4 Helle Kjørlaug er nominert til Distrikt Guvernør for 2024 – 2025. Det er bare å glede oss siden vi får en DG fra Asker. Og hvis nominasjonen går som det skal så er det bare å gratulere Helle med vervet.

Vel møt til Intercity møte. Presidenten vil være tilstede fra 18.00.