Kjære gode Rotary venner og venner av Rotary. Sist mandag var vi på besøk på Dikemark museum. Jeg må si at det gjorde sterkt inntrykk for mange av oss. Noen av oss har hatt sterkt tilknytning til Dikemark psykiatriske sykehus. Noen er vokst opp i Asker og kjenner til de sterke historiene om personalet og pasientene som jobbet og var på det enorme sykehuset.  Vi har medlemmer som har jobbet på sykehuset i over 30 år. For Asker Rotary føles dette nært. Takket være Eldbjørg som muliggjorde at vi fikk en god mottagelse og den utrolig dyktige foredragsholderen Wenche Norset Iversen som er vokst opp på Dikemark og jobbet der som oversykepleier. Det å sitte i museet og se alle de flotte bildene og gjenstandene som tas vare på gjør inntrykk. Det er mye og ta vare på. Det er mye historie og bevis som bekrefter hvordan psykiatrien utviklet seg gjennom årene i Norge. Det er mye som er produsert av pasienter og ansatte. Det er en enorm historie som har lagt sine spor ikke bare i Asker, men regionen også.