Etter en flott feiring av nasjonal dagen hadde vi besøk av president Svein Stolpestad i Jotun fabrikker. Stolpestad presenterte visjonen om Jotun og ekspansjonen som foregår i så vel som 120 land og vil fortsette i fremtiden. Jotun har fabrikker i alle kontinenter i verden med en budsjett på over 30 milliarder. Det mest interessante Stolpestad kunne informere oss er at de tenker bærekraft i produksjonen av sine produkter. Det var stor interesse blant klubbens medlemmer og bli kjent med et norsk firma som mange har kjøpt produkter av.

Den 30 mai holdt vår egen Eldbjørg Eien foredrag med tema om «fra min egen bokhylle». Det er godt å kunne bruke klubbens ressurser noen ganger. Eldbjørg er bibliotekar og har enorm kunnskap om alle sjangre. Jeg kunne dessverre ikke delta på dette møtet på grunn av reise til min egen hjemby Skopje.

Og i går den 1 juni deltok jeg og min kone i feiringen av 100 års jubileet til Oslo Rotary Klubb på Grand Hotell i Oslo. Oslo Rotary Klubb er en av Nordens første Rotary klubber og Norges største i antall medlemmer altså over 170 medlemmer . Vi hadde gleden og æren av å feire sammen med rotarianere fra mange klubber i Norge og Norden.