Kjære gode venner. Vi er kjent med at vi har et fantastisk program i vår klubb. Vi er privilegerte som rotarianere og at vi har muligheten til å få så flotte foredragsholdere i vår klubb samt at vi kan besøke vårt lokale næringsliv. Det er jo Rotary og medlemmer av Rotary som får det til å skje. Nemlig gjennom nettverket til hver og en av oss. Noen av oss er pensjonerte og noen er fortsatt i full jobb. Men engasjementet for samfunnsliv og ånden i Rotary er sterk i vårt klubb og ellers hos rotarianere. Sist mandag var det selvfølgelig en opplevelse og få muligheten til å besøke en bedrift som er litt utenom det vanlige. Asker Produkt er en  VTA-bedrift (Varig Tilrettelagt Arbeidsplass). Heleid vekst bedrift ved Asker kommune. Tilrettelegge arbeidsplasser for de med nedsatt funksjonsevne. Salg av matprodukter, brød, kaker, catering mat til kunder eller via kafé og bakeri. Produksjon av skilt-/tre produkter. Produksjon av bakevarer. Asker Produkt har vært og er kjent  for det gode arbeidet de gjør. Siste årene har de flyttet til nye lokaler og ikke bare det, men de har utviklet seg enda mer i produksjonen av sine produkter. Særlig mat og tre produkter. Vi ble mottatt av som hun kaller seg dagli (g)leder Britt Erlandsen Villa som har vært en suksess historie. De ansatte som jobber der føler seg verdsatt og byr på seg selv mer med sitt enorme engasjement tross utfordringen de har.

Under dette besøket fikk presidenten besøk av en rotarianer fra Prishtina International Club altså Arben Hoti. En Rotary venn som ble imponert av Asker Produkt. Han fortalte at dette er en ide som han skal fremsnakke i sin klubb. Dette bekrefter at vi bruker 1 time i uken på Rotary, men det ganger samfunnet sterkt. Det skal ikke mye til for å sende eller motta et budskap som nemlig gagner oss eller andre. Det er Rotary.

Den samme uken på fredag 17 juni var vår Eldbjørg Eien på Bleiker videregående skole og delte Bleikerprisen 2022 til to flotte engasjerte og kanskje fremtidige Rotary medlemmer. Tusen takk til Jonatan Vad Larsen og Marte Knoph for sitt engasjement utenom det vanlige. Gratulerer så mye.