Kjære rotary venner

Vårt nye medlem Lola  Veljovic ga oss i dag et innblikk i sitt liv fra hun ble født i det gamle Jugoslavia til hun nå bor her i Norge. Hennes navn, Lola, er en forkortelse av det spanske  «Dolores» som betyr smerte som hun har opplevd mye av. Lola ga oss med innlevelse en beskrivelse av en lang vei fra en vanskelig oppvekst til en trygg situasjon i et fritt Norge. Hun tok sine valg for å skaffe seg utdannelse, først som sykepleier og lege i Serbia, for så å lære seg norsk slik at hun kunne søke jobb her i Norge. Hun tok det vanskelige valget å ta med seg sønnen på 7 år hit til et land hvor hun ikke kjente noen for å jobbe samtidig som hun måtte ta medisin studiet på nytt. I dag arbeider hun som psykiater, skriver bøker og maler. Vi takker for at Lola har valgt Asker Rotary som sin klubb.

Med ønske om god høstferie og vi sees ved neste møte med foredrag av Lars Christian Iversen om temaet på tur i natur med kultur i Hurum.

Presidenten