Asker Rotary klubb har en rik og flott program takket være våre medlemmer som muliggjør dette. Våre medlemmer har et stort nettverk som brukes til å holde nivået av foredragene i klubben høyt og det blir spennende. Den 20 februar hadde vi besøk av vår Rotary venn Bjørn Moa fra Bærum som kom til oss og kunne holde et kjempespennende foredrag om sitt liv i lufta og det unike og bidraget han har gitt til å utvikle helikopter tjenestene i Norge og utlandet. Et meget spennende karriere fra forsvaret og til det sivile livet. Bjørn og vår medlem Tore har møtes i forsvaret da de ble tatt opp som kadetter.

Og den 6 mars hadde vi gleden av å besøke Bleiker videregående skole der vi ble tatt imot av rektor og assisterende rektor. Den nye Bleiker så flott og fantastisk etter omfattende oppusing og utvidelse. Det er blitt moderne og nytt utstyr er på plass i den nye skolen. På Bleiker videregående skole kunne elevene spise gratis frokost. Opptil 150 elever spiser hver dag ved den flotte kantinen.

Ledelsen ved skolen kunne informere om at det er en skole som tar imot 750 elever og gir mange valgmuligheter for disse elevene. Men fra neste år blir det 900 elever da idrettlinje og får enda flere programmer og muligheter å velge.

Asker Rotary er inne i skolen med mentoring for elevbedriftene samt gitt Rotaryprisen. Rotaryprisen har blitt utdelt siden 1972. Og dette samarbeidet ønsker både ledelsen og Rotary fortsette med.

Nå til en trist nyhet å melde. Vår venn og Rotary medlem Sverre O. Lie var medlem i Asker Rotary siden 2005 og fylte 85 år den 27 februar i år, døde den 8 mars 2023. Sverre bisettes ved Asker kirke den 15 mars kl. 10.00. Asker Rotary Klubb sender våre kondolanser til familien.

Men denne mandagen den 13 mars skal vi i tradisjonens tro holde vår beste kveld. Altså vinaften. Arrangementskomiteen med Lisbeth har muligjgort at vi skal møtes på vakre Torstad gård. Denne kvelden skal vi prate, le og synge sammen og ikke minst smake på gode viner under guiding av vår ekspert Glenn som skal dele sin kunnskap med oss slik han har gjort i flere år.  Vi sees på vinaften kl. 18.15.