På sommerfesten til Asker Rotary 7. juni, tildelte president Børre Sveen klubbens Ungdomspris til Berit Marstein.

Asker Rotary har siden 1969 årlig gitt ut Ungdomsprisen til en person som har vært engasjert i frivillig arbeid for ungdom. Tidligere prisvinnere har hatt sitt virke blant mange ulike fritidstilbud i Asker.

Årets pris er tildelt Berit Marstein for hennes innsats for barn og unge i trening og aktivitetsmuligheter i mange år. Hun tok i 2013 initiativ til å starte en egen friidrettsgruppe i Heggedal Idrettslag. Samtidig ble hun styreleder for laget og hadde vervet i flere år. Laget endret navn til Gui Sportsklubb i 2019. Fra 2013 begynte klubben å tilby friidrett i SFO-tilbudet. Berit har selv vært med som trener i tilbudet.

Asker Rotary ønsker med denne tildelingen å hedre Berit Marstein for hennes innsats for barn og unge i friidrett. Hun ble selv Norgesmester i 400 m hekk i 1984 og tok også sølv på 100 m i 1985. Hennes innsats handler ikke bare om idrettsprestasjoner, men like mye om å gi barn og unge gode opplevelser og mestring. Hun har med sitt engasjement gjort en fin innsats for barn og idrett i Heggedal og Vollen.

Hun er en verdig mottaker av Asker Rotarys Ungdomspris!