Asker Rotary lager i samarbeid med Asker og Bærum Historielag 7 emaljeskilt om historiske steder i Asker. Emaljeskiltene forteller med tekst og bilde om historien til Asker Fødehjem, Det Gule Huset, Drengsrud skole, Den gamle Telefonsentralen og tidligere kommuneadministrasjonsbygget på Alfheim, Stupetårnet på Hvalstrand og Nordgård pensjonat bak Østre Asker gård. Prosjektet er støttet av Asker kommune og skal bidra til å fortelle om steder som har hatt vesentlig betydning for askersamfunnets utvikling.

Fra 2003 har Asker Rotary med flere ressurspersoner laget og hengt opp 14 emaljeskilt i Asker sentrum. Skiltene forteller om sentrale bygninger og miljøer i Asker. Også disse skiltene ble finansiert av Asker Rotary med støtte fra Asker kommune.